Viies päev: reede, 19.10.2018//5th Day: Friday, 19.10.2018

I woke up at 6:50 in the morning because my host Silvia didn’t live in Bosa but at a city called Tresnuragheses. Last night we decided that we are going to eat breakfast with Liis Grete and her host. Every morning the bus left at 7:50 and the ride to Bosa took 30 minutes. Usually I don’t enjoy bus rides but this time it was completely different and I enjoyed every minute of it, because of the beautiful view and the gorgeous nature. When we arrived at Bosa we went to the local cafe to eat fresh chocolate croissants which were melting in our mouths.

After breakfast, we waited for the other students to go to school for presentations. At the school, each country made a presentation about their country’s eating habits and lifestyles. Of course, everyone was surprised at the presentation of the Italians where they said that their diet consists of bread and wine. After the presentations, I went home for lunch where I got some local Italian pasta which in my mind was very much different from pasta we have in Estonia. But everyone has their own taste and I won’t argue with that. After the lunch, I packed my bags and took a nap for 40 minutes to charge my body with energy.

After the nap, my family took me to Bosa where I was staying with Liis Grete for the last night because on Saturday morning I would have had to fit my suitcase into the bus which would have been a real struggle. Having to leave the family was very difficult and emotional because the mother began to cry about my departure and I really believe that I was super lucky to have a family like I did.

Later, my host Silvia suggested that we could go and ride through the city with a little train meant for tourists. While on the train we saw the colourful houses of Bosa and the city sights such as the Castello castle.

In the evening we had a departure party at the local restaurant where all the students from the program were gathered. Again we had some fresh pasta and enjoyed the company of other students. The evening ended very emotionally because we got a lot of new friends and it was very difficult to say goodbye. Luckily, there were some positive parts to the night, our new Norwegian friends promised us that they would come and visit us in Estonia. After the part was over, me and Liis Grete went home to get some rest and to prepare for the trip on the next day.

Written by Anna-Maria, Audentes Sports Gymnasium

Loe postitust ka EESTI KEELES (pärast pildigaleriid) →

Hommikul ärkasin kell 6.50, sest mu host Silvia ei elanud üldse Bosas, vaid linnast väljas Tresnuragheses.  Eelmine õhtu olime ühiselt otsustanud, et sööme hommikusööki koos Liis Grete ja tema hostiga Bosas. Buss väljus meil igal hommikul kell 7.50 ja sõitis Bosasse 30 minutit. Kui tavaliselt mulle bussiga sõita ei meeldi, siis seda sõitu nautisin ma igal hommikul, sest see vaade ja loodus olid imelised. Kui olime Bosasse jõudnud, siis läksime kohalikku kohvikusse värskeid šokolaadi crossainte sööma, mis sulasid suus ja olid väga head.

Pärast hommikusööki ootasime me traditsioonilised 1 tund teisi õpilasi, et minna kooli esitlusi tegema. Koolis tegi iga riik presentatsiooni oma riigi kohta- kuidas neil dieeti peetakse, mis on nende jaoks õnneliku elustiili valem, rahvustoidud jne. Kõik muidugi imestasid itaallaste esitluse üle, kus nad rääkisid, et nende dieet koosneb saiast ja veinist. Pärast esitlusi läksin ma koju lõunat sööma, kus ma sain kohalikku Itaalia pastat, mis ei maitsenud üldse nii nagu Eestis. Võin julgelt öelda, et Eestis tehtud pasta maitseb palju paremini, kuid maitse üle ei vaielda. Pärast lõunasööki pakkisin oma asjad ja täiendasin energiavarusid magades 40 minutit.

Peale lõunauinakut viis mu perekond mind mu asjadega Bosasse Liis Grete hosti juurde, kuna laupäeva hommikul oleksin pidanud muidu oma suure kohvriga bussi ära mahtuma. See kõik oleks väga ebamugav olnud, seega sai otsustatud, et veedan viimase öö Bosas. Perega hüvasti jätmine muutus väga raskeks ja emotsionaalseks, sest pereema hakkas nutma mu lahkumise pärast ning mul tõesti vedas, et ma just sellesse perekonda sattusin. Hiljem pakkus host Silvia sõbrannadega välja, et me võiksime minna kõik koos kohaliku väikse rongiga sõitma, mis teeb turistidele tuure linna peal. Meile tundus see hea mõte, sest ilm oli väga ilus ja soe. Rongiga sõites nägime värvilisi Bosa maju ja linna vaatamisväärsusi, näiteks kindlust Castello.

Õhtul toimus meil lahkumispidu kohalikus restoranis, kuhu kogunesid kõik Itaalia õpilasvahetuses osalenud õpilased. Sõime taaskord õhtusöögiks pastat, vahetasime veel viimaseid muljeid ning nautisime seltskonda. Õhtu lõpes taaskord väga emotsionaalselt, sest saime väga palju uusi sõpru ning lahkuminek oli kõigile raske. Õnneks oli õhtus ka midagi positiivset, sest norrakad lubasid meile Eestisse külla tulla. Peale kõike seda läksime me Liis Grete hosti juurde magama ja koju reisimiseks valmistuma.